Skąd to wszystko? Czyli modernizacja trasy Szczecin – Słupsk.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę z biurem projektowym IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla zadania pn. „Prace na ciągu transportowym Trójmiasto – Szczecin na odcinku Słupsk – Szczecin Dąbie przez Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202, 351, 401 i 402”.

Głównym celem jest wypracowanie optymalnego wariantu realizacyjnego inwestycji na liniach Słupsk – Koszalin – Kołobrzeg – Szczecin (linie numer 202, 402 i 401) oraz Słupsk – Koszalin – Stargard – Szczecin (linie numer 202 i 351). Zasadniczo zakładane jest skrócenie czasu przejazdów pociągów pasażerskich między Trójmiastem a Szczecinem.

Cel jest jak najbardziej słuszny. Każdemu z nas zależy, na poprawie dostępności komunikacyjnej miast i miasteczek. Nie może się to jednak odbywać kosztem innych miast. Niepokojące jest, że w ramach powyższego opracowania analizowana jest zasadność przeniesienia części ruchu międzyregionalnego z linii nr 202 na linię nr 402, Koszalin – Kołobrzeg – Goleniów, co wiązałoby się z likwidacją połączeń między innymi dla Białogardu, Świdwina oraz Łobza.

Przeniesienie ruchu pociągów „pospiesznych” z Białogardu i Świdwina (chociażby częściowe) doprowadzi do ich poważnej degradacji. Miasta te są ważnymi ośrodkami w środkowo-wschodniej części województwa zachodniopomorskiego, skupiają dużą liczbę mieszkańców, stanowią swoiste centrum gospodarcze dla powiatów białogardzkiego i świdwińskiego.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *